Fa uns mesos varem arrencar des de Redall, el meu estudi web, el projecte de Copons 2.0. Aquest projecte intentava, a través les eines 2.0 aproximar l’administració al poble de Copons. D’altra banda, volia ser un espai de retrobament a la xarxa dels habitants de Copons i els seus amics. Copons, com molts altres petits municipis, no disposa dels recursos suficients per muntar una plataforma amb una sèrie d’eines que consideràvem útils. Els recursos de codi lliure que ofereix la xarxa, per utilitzar algunes aplicacions són espectaculars, i ens semblava que eren el camí que buscàvem.
Què ofereix el web de Copons 2.0?
Administració per part de varis usuaris amb perfils personalitzats.
Informacions sobre les novetats actualitzades pel personal de l’Ajuntament, escola bressol,…
Informacions estàtiques d’interès pels visitants: telèfons, equip de govern,…
Geolocalització de rutes a peu o amb bicicleta per tal de descarregar, utilitzar, compartir, etc.
Geolocalització de serveis del municipi i enllaç amb la seva web.
Agenda pública de l’Ajuntament (reunions, actes, plens,…).
Enllaços d’interès, etc…
A més a més, implantem eines de comunicació com ustream.tv, per transmetre a temps real els plens i estem en contacte amb ivoox per gravar i penjar els plens municipals.
És un projecte obert a les noves eines i aplicacions que apareixen a la xarxa, de fàcil adaptació a la plataforma wordpress. Aquest gestor de continguts, desenvolupat gràcies a l’esforç de milers de programadors es perfecciona amb el temps, i ofereix un ventall de plantilles. D’aquesta forma, l’aspecte general del nostra web canviarà completament només amb el canvi de plantilla.
Redall ofereix a tots els municipis de l’Anoia que vulguin implementar aquest model, a tots els municipis de la comarca de l’Anoia que ho desitgin. Cost 0. No cobrarem ni un cèntim d’aplicació del software. L’únic cost pel municipi interessat, o el Consell Comarcal de l’Anoia, en cas de poder fer una aportació econòmica per la introducció de la societat / tecnologia de la informació dins els seus municipis, és la formació en l’ús de les eines i difusió. Creiem que aquest és l’únic mètode perquè hi hagi una veritable eina de comunicació horitzontal entre l’Ajuntament i els seus ciutadans.
El cost del domini i allotjament, va a càrrec dels municipis. El cost d’això, és inferior als 200€ anuals. Aquest pot gestionar-se a través de Redall o del propi Ajuntament.
El temps d’implantació de l’aplicació és ràpid. L’estructura està activa en menys d’una setmana.
Volem donar gràcies, públicament, a molta gent que ens han ajudat a perfilar, comentar i millorar el projecte. Alguns d’ells, noms reconeguts, de la blogosfera catalana.
Redall, resta a la seva disposició per qualsevol dubte.
info@redall.cat
Podeu visitar Copons 2.0, sereu benvinguts!